- Het organisatie perspectief;
- Het business analyse service framework;
- Het requirements engineering plan;
- Stakeholder engagement;
- De requirements taxonomy;
- Niet-functionele requirements: customer experience requirements;
- Niet-functionele requirements: kwaliteitsrequirements;
- Acceptatie en goedkeuring van requirement.
In deze cursus zoomen we uit, we kijken niet alleen naar het onderhanden traject waarin we met requirements bezig zijn, maar we kijken naar de requirements aanpak in de organisatie. Hoe sluit deze aanpak aan op de strategie van de organisatie, hoe zorg je ervoor dat de verandering past binnen de architectuur. Hoe zorg je ervoor dat de niet-functionele requirements niet pas aan het eind aan de orde komen, maar dat deze een integraal onderdeel zijn van je requirements aanpak? Dat zijn vragen die we in deze cursus helpen beantwoorden. Natuurlijk zitten ook in deze cursus weer veel oefeningen en is er ruimte om jouw praktijkvragen te bespreken met de docent en de andere deelnemers.
Deze cursus is gericht op ervaren Business Analisten die verantwoordelijk zijn voor een goede Requirements aanpak binnen hun organisatie.