Cursus Business Service Design
Kennismaken met het vak
De training Business Service Design neemt je mee door de vier belangrijkste denkwijzen die nodig zijn voor een effectief service ontwerp voor innovatieve en klantgerichte bedrijfsverandering: System Thinking, Service Thinking, Design Thinking en Lean Thinking. Er wordt besproken hoe deze vier denkwijzen met elkaar verbonden zijn, en hoe ze samen een effectieve bedrijfsverandering ondersteunen. Je ontwikkelt inzicht in het toepassen van de belangrijkste Business Service Design technieken.
Na het volgen van deze cursus krijg je in- en overzicht over:
De 4 belangrijkste kernbenaderingen van Business Service Design: systems thinking, service thinking, design thinking en lean thinking;
Lean thinking principes en concepten, waaronder: kwaliteitscontrole en kwaliteitswaarborging, SIPOC, Kaizen, waste identificatie technieken;
Business Service Design en het uitvoeren van een business strategie;
Lean verbeter lifecycles: PDCA, PDSA en DMAIC;
Design thinking concepten en technieken, waaronder: de Design Thinking Double Diamond, service safari, Customer Journey mapping, Lotus Blossom techniek, scenario analyse en prototyping;
Systems thinking kernpraktijken en technieken, waaronder: klassen en kenmerken van systemen, reductionistisch denken, POPIT™, Business Model Canvas, Business System Diamond;
Definitie, elementen en domeinen van Organisatorische agility;
Organisatiecultuur en business agility.
Service thinking principes en concepten, waaronder: waarde co-creatie, resourceintegratie, servicesystemen en service eco-systemen, waardeproposities en waardestromen, het gap model van service kwaliteit;
Waarom Le Blanc Academy:
- Persoonlijk advies
- Gemiddeld gewaardeerd met een 8+
- Gecertificeerde docenten uit de praktijk
- Officieel gecertificeerde cursussen
Cursus Business Service Design
- Kosten: €1845,- excl. BTW
- Duur: 3 dagen
- Taal cursus: Nederlands
- Taal materiaal en examen: Engels
Deze cursus is:
- Inclusief lunch;
- Goed bereikbaar met auto en OV;
- Gratis parkeren.
Meer informatie?
Download de brochure:
Examen
Na de driedaagse training kan facultatief een 60 minuten durend online gesloten boek examen worden gedaan. Actief meedoen in de cursus en enige thuisstudie is voldoende om het examen met goed gevolg te maken. Het examen is in het Engels. Deelnemers waarvan Engels niet hun eerste taal is, krijgen 15 minuten extra tijd om het examen te maken.
Certificaat
Bij het behalen van het examen ontvang je het A4Q Business Service Design certificaat.
Docenten
Al onze docenten zijn gecertificeerde én gepassioneerde trainers, die dagelijks in het werkveld het verschil maken. Hier leer je ze alvast een beetje kennen.
Inschrijven voor aankomende cursussen
Schrijf je hieronder in voor de cursus Business Service Design. Heb je vragen over het inschrijven of de cursus. Neem dan gerust contact met ons op.
Data & tijd | Locatie | Vrij | |
---|---|---|---|
Dag 1 - 4 september 2024, 09:00 - 17:00 Dag 2 - 5 september 2024, 09:00 - 17:00 Dag 3 - 6 september 2024, 09:00 - 17:00 |
Le Blanc Advies | Nog 6 vrije plaatsen | Direct inschrijven |