Cursus Business Service Design

Kennismaken met het vak

De training Business Service Design neemt je mee door de vier belangrijkste denkwijzen die nodig zijn voor een effectief service ontwerp voor innovatieve en klantgerichte bedrijfsverandering: System Thinking, Service Thinking, Design Thinking en Lean Thinking. Er wordt besproken hoe deze vier denkwijzen met elkaar verbonden zijn, en hoe ze samen een effectieve bedrijfsverandering ondersteunen. Je ontwikkelt inzicht in het toepassen van de belangrijkste Business Service Design technieken.

essentiële-architectuur-concepten

Na het volgen van deze cursus krijg je in- en overzicht over:

De 4 belangrijkste kernbenaderingen van Business Service Design: systems thinking, service thinking, design thinking en lean thinking;

Lean thinking principes en concepten, waaronder: kwaliteitscontrole en kwaliteitswaarborging, SIPOC, Kaizen, waste identificatie technieken;

Business Service Design en het uitvoeren van een business strategie;

Lean verbeter lifecycles: PDCA, PDSA en DMAIC;

Design thinking concepten en technieken, waaronder: de Design Thinking Double Diamond, service safari, Customer Journey mapping, Lotus Blossom techniek, scenario analyse en prototyping;

Systems thinking kernpraktijken en technieken, waaronder: klassen en kenmerken van systemen, reductionistisch denken, POPIT™, Business Model Canvas, Business System Diamond;

Definitie, elementen en domeinen van Organisatorische agility;

Organisatiecultuur en business agility.

Service thinking principes en concepten, waaronder: waarde co-creatie, resourceintegratie, servicesystemen en service eco-systemen, waardeproposities en waardestromen, het gap model van service kwaliteit;

welcome, enjoy your coffee

Waarom Le Blanc Academy:

  • Persoonlijk advies
  • Gemiddeld gewaardeerd met een 8+
  • Gecertificeerde docenten uit de praktijk
  • Officieel gecertificeerde cursussen

Cursus Business Service Design

  • Kosten: €1845,- excl. BTW
  • Duur: 3 dagen
  • Taal cursus: Nederlands
  • Taal materiaal en examen: Engels

Deze cursus is:

  • Inclusief lunch;
  • Goed bereikbaar met auto en OV;
  • Gratis parkeren.

Meer informatie?
Download de brochure:

    * Verplicht in te vullen velden.

    Examen

    Na de driedaagse training kan facultatief een 60 minuten durend online gesloten boek examen worden gedaan. Actief meedoen in de cursus en enige thuisstudie is voldoende om het examen met goed gevolg te maken. Het examen is in het Engels. Deelnemers waarvan Engels niet hun eerste taal is, krijgen 15 minuten extra tijd om het examen te maken.

    Certificaat

    Bij het behalen van het examen ontvang je het A4Q Business Service Design certificaat.

    Docenten

    Al onze docenten zijn gecertificeerde én gepassioneerde trainers, die dagelijks in het werkveld het verschil maken. Hier leer je ze alvast een beetje kennen.

    Business Service Design 1
    Geertje Appel
    Geertje heeft o.a. gewerkt voor IVO Rechtspraak en het toeslagendomein van de Belastingdienst.

    “Mijn passie is om vakgenoten te leren hoe je allerlei technieken effectief kunt gebruiken in organisaties. Waarbij de theorie altijd afwijkt van de praktijk.”

    Inschrijven voor aankomende cursussen

    Schrijf je hieronder in voor de cursus Business Service Design. Heb je vragen over het inschrijven of de cursus. Neem dan gerust contact met ons op.

                 
    Data & tijd Locatie Aantal vrijVrij
    Dag 1 - 4 september 2024, 09:00 - 17:00
    Dag 2 - 5 september 2024, 09:00 - 17:00
    Dag 3 - 6 september 2024, 09:00 - 17:00
    Le Blanc Advies Nog 6 vrije plaatsen Direct inschrijven

    Ook interessant voor jou

    Mogen we meedenken met jou over jouw koers?

    Wil jij sparren over jouw koers? Meer weten over een specifieke cursus of een diploma? Of heb je een andere vraag of opmerking? Neem dan direct contact op!

    Marieke
    Marieke de Vries