Cursus CX Analyse
Kennismaken met het vak
CX Analyse is van cruciaal belang voor zakelijk succes. De training gaat in op het belangrijkste domein van customer experience, en hoe een organisatie haar bestaande processen kan transformeren om betrokken, responsieve en verbonden klantervaringen te bieden.
Ieder contactpunt van de customer journey wordt onderzocht, belangrijke gebieden zijn onder meer het analyseren van de organisatie visie op CX; het verschil tussen CX en UX en waarom dat ertoe doet; klantwinsten en -verliezen, en organisatorische volwassenheid. Leer hoe je afstemt op klanten, actie kunt ondernemen op inzichten en waarde kunt toevoegen op meerdere contactpunten om de Customer Experience van goed naar geweldig te brengen.
Na het volgen van de cursus CX Analyse krijg je in- en overzicht over:
De beredenering voor het analyseren van de Customer Experience;
Waarde co-creatie, alignment en misalignment;
Kernprincipes en componenten van Customer Experience analyse;
Gebruik van de Balanced Scorecard en Strategy Maps;
CX onderzoekstechnieken waaronder storytelling en focusgroepen;
Analyseren en definiëren van de elementen van een Value Proposition;
De elementen van de Business Scorecard;
De onderzoekscontext van de Customer Experience;
Bedrijfswaarden, strategie en CX kerncompetenties;
De fasen van het CX Analysis & Design Framework;
‘Voice of the Customer’-onderzoek en -analyse, inclusief persona’s, customer journey maps en empathy maps;
Modellen die de stem van de klant vertegenwoordigen, inclusief customer journey maps en empathy maps;
Organisatorische belemmeringen voor klantgerichtheid;
De vijf dimensies van service en toegankelijkheid;
Technieken om CX/UX te verbeteren, waaronder affiniteitsdiagrammen, Kano, wireframes en serviceblauwdrukken;
Meettechnieken voor CX-kwaliteit.
Waarom Le Blanc Academy:
- Persoonlijk advies
- Gemiddeld gewaardeerd met een 8+
- Gecertificeerde docenten uit de praktijk
- Officieel gecertificeerde cursussen
Cursus CX Analyse
- Kosten: €1.845,- excl. BTW
- Duur: 3 dagen
- Taal cursus: Nederlands
- Taal materiaal en examen: Engels
De training CX Analyse is:
- Inclusief lunch;
- Goed bereikbaar met auto en OV;
- Gratis parkeren.
Meer informatie?
Download de brochure:
Examen
Na de driedaagse training kan facultatief een 60 minuten durend online gesloten boek examen worden gedaan. Actief meedoen in de cursus en enige thuisstudie is voldoende om het examen met goed gevolg te maken. Het examen is in het Engels. Deelnemers waarvan Engels niet hun eerste taal is, krijgen 15 minuten extra tijd om het examen te maken.
Certificaat
Bij het behalen van het examen ontvang je het A4Q CX Analyse certificaat.
Docenten
Al onze docenten zijn gecertificeerde én gepassioneerde trainers, die dagelijks in het werkveld het verschil maken. Hier leer je ze alvast een beetje kennen.
Inschrijven voor aankomende trainingen
Schrijf je hieronder in voor de cursus CX Analyse. Heb je vragen over het inschrijven of de cursus. Neem dan gerust contact met ons op.