Kennis van Customer Experience is essentieel voor organisaties. Door dit als business analist of architect toe te passen help je organisaties om vanuit het klantperspectief naar de organisatie naar de eigen dienstverlening te kijken. Je leert in deze cursus hoe een organisatie haar bestaande processen kan aanpassen om er voor te zorgen dat klanten zich thuisvoelen bij de organisatie en verbonden blijven met de organisatie.

Over deze cursus

In de cursus leren we je hoe je als business analist kennis over Customer Experience kunt toepassen. Belangrijke onderwerpen die zijn onder meer het analyseren van de organisatie visie op CX; het in kaart brengen van Customer Journeys, het verschil tussen CX en UX en waarom dat ertoe doet. Je leert hoe je een organisatie helpt om hun dienstverlening af te stemmen op klanten. Aan de hand van een casestudy bespreken we hoe je CX kennis en vaardigheden combineert met je rol als business analist. En ook in deze cursus is er tijdens de training ruimte om met de docent en de andere deelnemers de theorie van de cursus en het toepassen in de praktijk door de deelnemers te bespreken.

Wat we behandelen?

  • De beredenering voor het analyseren van de Customer Experience;
  • Waarde co-creatie, alignment en misalignment;
  • Kernprincipes en componenten van Customer Experience analyse;
  • Gebruik van de Balanced Scorecard en Strategy Maps;
  • CX onderzoekstechnieken waaronder storytelling en focusgroepen;
  • Analyseren en definiëren van de elementen van een Value Proposition;
  • De elementen van de Business Scorecard;
  • De onderzoekscontext van de Customer Experience;
  • Bedrijfswaarden, strategie en CX kerncompetenties;
  • De fasen van het CX Analysis & Design Framework;
  • ‘Voice of the Customer’-onderzoek en -analyse, inclusief persona’s, customer journey maps en empathy maps;
  • Modellen die de stem van de klant vertegenwoordigen, inclusief customer journey maps en empathy maps;
  • Organisatorische belemmeringen voor klantgerichtheid;
  • De vijf dimensies van service en toegankelijkheid;
  • Technieken om CX/UX te verbeteren, waaronder affiniteitsdiagrammen, Kano, wireframes en serviceblauwdrukken;
  • Meettechnieken voor CX-kwaliteit.

Examen en certificering

Examen – De training wordt afgesloten met een 60 minuten durend online gesloten boek examen met meerkeuze vragen. Bij de training is een voucher inbegrepen om dit examen op een zelfgekozen moment te boeken. Actief meedoen in de cursus en enige thuisstudie is voldoende om het examen met goed gevolg te maken. Het examen is in het Engels. Deelnemers waarvan Engels niet hun eerste taal is, krijgen 15 minuten extra tijd om het examen te maken.

Certificaat – Bij het behalen van het examen ontvang je het A4Q CX Analyse certificaat.

Onze gekwalificeerde docenten

Geertje Appel

Geertje is de manager van de Le Blanc Academy, samen met Ronit zorgt zij er voor dat alles soepel draait. Als het nodig is staat ze ook nog als docent voor een groep. Geertje heeft o.a. gewerkt voor IVO Rechtspraak en het toeslagendomein van de Belastingdienst. “Mijn passie is om vakgenoten te leren hoe je allerlei technieken effectief kunt gebruiken in organisaties. Waarbij de theorie altijd afwijkt van de praktijk.” Linkedin

Praktische informatie

Over deze cursus

  • €1.975 ex. btw
  • 3 dagen
  • Amersfoort
  • A4Q CX Analyse certificaat
  • Taal: Nederlands
  • Materiaal: Engels

Inclusief

  • Inclusief BCS examen
  • Inclusief uitgebreide lunch
  • Goed bereikbaar met auto en OV
  • Inclusief gratis parkeren
  • Gediplomeerde docenten

Cursusverloop

Dag 1

Op de eerste dag behandelen we basis CX principes, rationale voor customer experience analysis, de relatie tussen CX en UX, het CX Analyse en Design Framework en sluiten we af met Business waardes, strategie en CX competenties.

Dag 2

Op de tweede dag gaan we verder met het analyseren en ontwerpen van value proposities, het onderzoeken van de stem van de klant en het weergeven van de stem van de klant.

Dag 3

Op de derde dag sluiten we af met het verbeteren van de Customer Experience: processen en technieken, blokkades om de klant centraal te stellen en het meten en verbeteren van de Customer Experience.

Wil jij sparren over jouw koers?

Veelgestelde vragen

  • Hoe is Le Blanc Academy bereikbaar met de auto? Le Blanc Academy bevindt zich op het terrein van het van der Valk hotel Amersfoort aan de Ruimtevaart 26. Dit is gelegen vlakbij afrit 13 Amersfoort Noord aan de A1.
  • Hoe kan ik bij Le Blanc Academy parkeren?
    De Le Blanc Academy bevindt zich op het terrein van van der Valk Amersfoort aan de Ruimtevaart 26. Het is mogelijk om gratis te parkeren in de parkeergarage en op het parkeerterrein van het hotel.  De ingang van Le Blanc Academy bevindt zich aan achterzijde van het hotel. Het hotel biedt ruime parkeergelegenheid en de mogelijkheid om elektrische auto’s op te laden. Bij het inrijden krijg je een uitrijkaart. Deze kun je laten scannen voordat je vertrekt, nabij de zaal.  De eerste 4 uur kun je gratis uitrijden zonder je uitrijkaart te scannen.
  • Is de lunch inbegrepen in de cursusprijs? Ja, de lunch is inbegrepen. Dieetwensen kunnen via het inschrijfformulier worden doorgegeven.
  • Waar worden de cursussen gegeven? De cursussen worden gegeven op onze locatie in Amersfoort. Dit ligt op het terrein van het van der Valkhotel aan de Ruimtevaart 26 in Amersfoort.
Toon alles
  • Persoonlijke aandacht

  • Persoonlijke groei

  • Gecertificeerd en erkend

  • Gekwalificeerde docenten

Beschikbare inschrijfdata

CX Analyse

Dag 1 - 6 October 2025, 09:00 - 17:00
Dag 2 - 7 October 2025, 09:00 - 17:00
Dag 3 - 8 October 2025, 09:00 - 17:00
  • €1.975 ex. btw
  • Amersfoort
  • 13 plaatsen vrij
Kies data

Voor deze cursus inschrijven?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier

Gegevens cursist

Geslacht*

Contactgegevens organisatie

Adres*

Overige informatie

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier

Vrijblijvend adviesgesprek aanvragen

"*" geeft vereiste velden aan