Cursus CX Analyse

Kennismaken met het vak

CX Analyse is van cruciaal belang voor zakelijk succes. De training gaat in op het belangrijkste domein van Customer Experience, en hoe een organisatie haar bestaande processen kan transformeren om betrokken, responsieve en verbonden klantervaringen te bieden.

Ieder contactpunt van de Customer Journey wordt onderzocht, belangrijke gebieden zijn onder meer het analyseren van de organisatie visie op CX; het verschil tussen CX en UX en waarom dat ertoe doet; klantwinsten en -verliezen, en organisatorische volwassenheid. Leer hoe je afstemt op klanten, actie kunt ondernemen op inzichten en waarde kunt toevoegen op meerdere contactpunten om de Customer Experience van goed naar geweldig te brengen.

CX Analyse

Na het volgen van deze cursus krijg je in- en overzicht over:

De beredenering voor het analyseren van de Customer Experience;

Waarde co-creatie, alignment en misalignment;

Kernprincipes en componenten van Customer Experience analyse;

Gebruik van de Balanced Scorecard en Strategy Maps;

CX onderzoekstechnieken waaronder storytelling en focusgroepen;

Analyseren en definiëren van de elementen van een Value Proposition;

De elementen van de Business Scorecard;

De onderzoekscontext van de Customer Experience;

Bedrijfswaarden, strategie en CX kerncompetenties;

De fasen van het CX Analysis & Design Framework;

‘Voice of the Customer’-onderzoek en -analyse, inclusief persona’s, customer journey maps en empathy maps;

Modellen die de stem van de klant vertegenwoordigen, inclusief customer journey maps en empathy maps;

Organisatorische belemmeringen voor klantgerichtheid;

De vijf dimensies van service en toegankelijkheid;

Technieken om CX/UX te verbeteren, waaronder affiniteitsdiagrammen, Kano, wireframes en serviceblauwdrukken;

Meettechnieken voor CX-kwaliteit.

welcome, enjoy your coffee

Waarom Le Blanc Academy:

  • Persoonlijk advies
  • Gemiddeld gewaardeerd met een 8+
  • Gecertificeerde docenten uit de praktijk
  • Officieel gecertificeerde cursussen

Cursus CX Analyse

  • Kosten: €1.845,- excl. BTW
  • Duur: 3 dagen
  • Taal cursus: Nederlands
  • Taal materiaal en examen: Engels

Deze cursus is:

  • Inclusief lunch;
  • Goed bereikbaar met auto en OV;
  • Gratis parkeren.

Meer informatie?
Download de brochure:

    * Verplicht in te vullen velden.

    Examen

    Na de driedaagse training kan facultatief een 60 minuten durend online gesloten boek examen worden gedaan. Actief meedoen in de cursus en enige thuisstudie is voldoende om het examen met goed gevolg te maken. Het examen is in het Engels. Deelnemers waarvan Engels niet hun eerste taal is, krijgen 15 minuten extra tijd om het examen te maken.

    Certificaat

    Bij het behalen van het examen ontvang je het A4Q Design Thinking Foundation certificaat.

    Docenten

    Al onze docenten zijn gecertificeerde én gepassioneerde trainers, die dagelijks in het werkveld het verschil maken. Hier leer je ze alvast een beetje kennen.

    CX Analyse 1
    Geertje Appel
    Geertje heeft o.a. gewerkt voor IVO Rechtspraak en het toeslagendomein van de Belastingdienst.

    “Mijn passie is om vakgenoten te leren hoe je allerlei technieken effectief kunt gebruiken in organisaties. Waarbij de theorie altijd afwijkt van de praktijk.”

    Inschrijven voor aankomende cursussen

    Schrijf je hieronder in voor de cursus CX Analyse. Heb je vragen over het inschrijven of de cursus. Neem dan gerust contact met ons op.

                 
    Data & tijd Locatie Aantal vrijVrij
    Dag 1 - 22 maart 2023, 09:00 - 17:00
    Dag 2 - 23 maart 2023, 09:00 - 17:00
    Dag 3 - 24 maart 2023, 09:00 - 17:00
    Le Blanc Advies Nog 6 vrije plaatsen Direct inschrijven

    Ook interessant voor jou

    Mogen we meedenken met jou over jouw koers?

    Wil jij sparren over jouw koers? Meer weten over een specifieke cursus of een diploma? Of heb je een andere vraag of opmerking? Neem dan direct contact op!

    Marieke
    Marieke de Vries